Aralık 16, 2012

Kışt!


Karga kahvaltısını henüz bitirmişti gözümü açtığımda. Sonrasında aydınlanmak bilmeyen gökyüzü harika bir günün müjdecisiydi.. Gri, soğuk ( -4), -pus yoktu ama bu kadar kusur kadı kızında da olurdu-sıcak banyo, battaniye, çay-likör-kanyak(artık paşa gönül nasıl isterse) kurabiyeler, küçük pizzalar, film, tuzlu fıstık, beyaz leblebi, tarumarname, radyo-3, şans yaver giderse yağmur.. huzur doluydu içim.. iyi ki erken uyanmıştım.. saatler süren bir Pazar, ertesini affettirebilirdi.
 İlkiyle karşılaştığımda; MS Bremen’in güvertesinde buz mavisini seyre dalmış bir yolcuydum hayalimde, balkonda günün ilk sigarasını içiyordum. Kambur balina görme umuduyla dalmış gitmişti gözlerim, serin ve bi o kadar derin sulara.. Balkon demirlerine uzattığım ayaklarıma, kırmızı pofuduk terliklerime, üstüne üflediğim dumana rağmen pür telaş gelip ayakucuma kondu. “karaya bu kadar yaklaşmış olamayız, ne bok işin var burada” diye bağırdım. Benden edepsiz çıktı. “ya bi yürü git.. dondum zaten..iki lokma bi şey at da yiyelim” demedi de der gibi yüzüme baktı. Yok anam yok. Bunların birine yüz vermiştim bi zamanlar, koloni halinde yaşamışlardı pervazlarımda.. Bu sefer acımayacaktım. Kışt, pışt, pist gibi engin manalar içeren sözcüklerle kovaladım kendisini. Sıcak huzurlu kamarama! geri dönerken bi üzüntü zerresi dolanmadı değil damarlarımda..ama kalbimin odalarına yerleşmesine izin vermedim. Rutin, gerekli, sıkıcı, eve dair işleri çarçabuk bitirip rehavete ereceğim köşeye kıvrılmaya ramak kalmışken pencerelerin önünde bir kovalamacadır tutturduklarını gördüm. Sıraya girip havada dolanıyorlar, pike yapıp uçak gemisine iner gibi pervazlara konuyorlar, sonra aynı anda tekrar havalanıyorlar. Bi şey mi kovalıyor diye bakındım..Yok..Öyle gulk, gork diye ses de çıkarmıyorlar, sadece kanat sesleri..Aslında yanılmışım.. Hiç öyle telaşlı halleri de yok. Gayet organize, soğukkanlı, hatta..hatta.. kötü niyetli bir planlılık..Yok canııım.. bi gıdım ekmek vermedik diye.. Hem benim balkonum orası be! Güvertem hatta.. Şu kambur balina görünür birazdan..hepinizi bi hamlede cuppadanak midesine.. Şişinip durun siz..
Mutfağa gittim, yeni çay demledim, makinaya iki çamaşır daha attım, döndüm dolandım..gerinip keyif yapacak hal kalmadı iyi mi!
Aha toplaşmaya başladılar..Bu sefer konan konduğu yerde kalıyor.. Taarruza geçmeleri an meselesi.. Bakışıp duruyolar. Ben ne mi yapıyorum? Pencerelere tahtaları çakmaya başladım bile.. Gözün kör olmasın emi Hitchcock!
U(YKSZ)

2 yorum:

UYKUSUZ// UYURGEZER dedi ki...

ben kaptan olmaya kalkınca hemen de kamaraya yerleşmek te noluyo ya... noluyo ?? insan şöyle denizlere doğru açılıp jhonny depp le başbaşa kalamıcaksa.. neyse kamarandan cıkma bari :D

UYKUSUZ// UYURGEZER dedi ki...

Peh! Jackman'ımı atmışım kamaraya, Dip'le miple uğaraşamam..He he..Pislik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...