Eylül 10, 2013

fısıldayan şeyler..bir kaç bilindik böcek ve büyük harf olmadan..

şimdinin ötesi yok bazen. uyanırsın böcek olmuşum. değişim için ölmen değil uyuman gerekir.. miş. uzun, sakin, rüyasız bir uyku.. rüyasız olmazmış, hatırlamazsın mış. yalan. rüya olsam hatırlardım.. ismimi hatırlamaz rüya olduğumu hatırlardım. uzun, sakin, rüyasız uykundan uyandım. böcek olmuşum.
fısıltıları seversin bazen. rüzgar esmez öyle çer çöpü önüne katıp, fısıldar..ağaçlarda yaprak fısıldar...balkonun açık kalmış kapısı fısıldar..güneş doğmaz öyle zamanı kaybetmiş perdelerin ardından, süzülür bulutun birinin imbiğinden demini alır..fısıldar..mevsim geçer kapından..sıcaktan soğuğa, soğuktan sıcağa naif eller değer gibi tenine..boynundan omzuna, omzundan..(ayıp olur şimdi) fısıldar.. ay öyle bir doğar ki pencerende..tülün ömrü uzar..fısıldar..ocakta yemeğin bir taşım kaynar..fısıldar..gece inerken göğün yüzüne.. öyle karabasan gibi değil; uyumuşken zamansız, sevdiğin üstünü örter gibi..fısıldar..kentin en civcivli saatinde, trafik alt üst olmuş, kornaların biri bin para vaziyetinde, yayalar sabırsız, ne alt geçit ne üst geçit dinlemez halde, bir kuş uçar damlardan birinden, süzülür..gelir konar bakışlarımın seni gördüğü yere..fısıldar.. 
fısıltıları sevmezsin bazen.. kapı aralarında içten pazarlıklar, komşuların ne idüğü belirsiz birini çekiştirmeleri gibi değil öyle..fısıldar.. sevmeye çalıştığın cümleleriyle bir kitapla başbaşa, koltuğunda iken, odanın birinden; muhtemelen daha kişiliksiz holden odalardan birine sızmış, bir gölge; yabancı değil, unuttuğunu umduğun seni senden eden bir an...fısıldar.. bir an biriktirmişsindir, bir koku, bir ses; tutunmaya meyletmişsindir..içinde kaygının tamtamları..fısıldar..vurgulu çalgılar gibi değil..öyle olsa keşke..fısıldar..bir nefeslik oturursun şehrin orta yerinde; gelip geçsin insanlar, sen onlardan bihaber, onlar senden avare, mavi gözlü bir çocuk bakar gözlerinin taa içine..fısıldar...tam "ben oldum" dersin.. şu nokta dersin, bu virgül..bu şurada bu da burada.. biri detay verir: hepimiz öleceğiz filmin sonunda. fısıldar..
şimdinin ötesi yok. sen uyandın.. gayet güzel..ben uyandım. böcek olmuşum. 
U(YKSZ)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...