Nisan 25, 2015

ELLIQAEY



bir kış günü
karanlık ve ağır bir aralık ayı
yalnızım
penceremden sokağa bakıyorum
üzerinde sessizce düşen taze kar örtüsü
taşım ben
bir ada
duvarlar diktim
kudretli ve sağlam surlar
kimse giremesin içeri
dost istemem dostluk acı verir
gülünecek şeyler sevecenlik uzak bana
taşım ben
bir ada
aşktan hiç söz etme
ama kulağıma çalınmış bir yerlerden
zihnimde uyur
ölü uykusunda duygularım
rahatsız etme
aşık olmasaydım ağlamazdım
taşım ben
bir ada
kitaplarım var
beni koruyacak şiirlerim
zırhımı kuşanmışım
odamda gizleniyorum
rahimde güvendeyim
kimseye dokunmam
kimse de bana dokunmasın
taşım ben
bir ada 
taşlar acı çekmez
adalar asla ağlamaz
  I AM A ROCK / SİMON - GARFUNKEL 

bir taşım ben..bir ada..
uçurumlu bi kalbin kıyısından itilmiş de olabilirim...atlamış da. Ah o 9,8 m/s2..
bir sonuca götüren değişmez değerler var fizikte de kimyada da, sende de, onda da, şurda da burda da.. nedenini, nasılını umursatmaz adama. sabit değer derler adına.. sevsinler.. benimse sevdiğim tek sabitlik gözlerine değdiğim an.. gerisi muamma:
  
 "bende yok sabr ü sükûn, sende vefadan zerre;
  iki yoktan ne çıkar fikr edelim bir kerre"

bir taşım ben..bir ada..
uçurumlu bi kalbin kıyısından itilmiş de olabilirim..atlamış da. 
taş üstüne taş..ada üstüne ada.. iki yalnızlıktan bir sonsuzluk çıkarsa ne kalır. bilmek için gidiyorum. 

kuzey ışıklarının altında, derin okyanusun kıyısında.. 

deniz hidrografi ve oşinografi dairesi başkanlığından bildirilmiştir: 
63 derece 26 dakika 56 saniye Kuzey, 
20 derece 11 dakika 36 saniye Batı.. 

geceleri yıldızları sayacağım.. gündüzleri taş yontacağım. dünyanın bütün devirlerinden yeniden geçip insanımı yaratacağım. kendi kendini gerçekleyen kehanetten kendini gerçekleyen lanete dönüşmeyi umacağım. 
taşım ben.. bir ada. 
taşlar acı çekmez
adalar asla ağlamaz.
gerisi muamma.












.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...